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Alt 24.08.2011, 21:41   #1
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Open PvP: Gamescom Interview mit Emmanuel Lusinchi von Ten Ton Hammer

Auf der Gamescom hatten die Leute von Ten Ton Hammer die Möglichkeit mit Emmanuel Lusinchi über das Spiel zu reden. Dabei kam nochmal das Open PvP zur Sprache. Das gesamte Interview kann man auf Ten Ton Hammer nachlesen.

TTH: Can you talk a little bit about PvP objectives?

Emmanuel Lusinchi: A little bit. So, we have different kinds of PvP. The one you’re mentioning with objectives is the open-world PvP, I suppose. The world PvP: you queue for it and we try to match a similar amount of players. We scale your power to a certain extent that we prefer to match players of the same levels. We also want people to play PvP rather than wait forever for a match that is never going to come. We have a system of match-making that can match you with people who are not your level, but everybody is kind of boosted to level
50 power. We try to minimize its impact, but it’s more about your skill rather than your level. Of course, the higher level the player, the more tools they have and they will have an advantage, but it won’t be overwhelming which is important.

PvP is very important for some players and is a valid way of playing the game. You’re spending time and are in the game. If we did not reward you in an equivalent manner if you were playing PvE, then you would be wasting your time. That would make it just so much harder for anyone to do PvP. So we give you experience, we give you credits, and we give you valor, which are unique skills that are administered in PvP and are not linked leveling in any way, but just how well you are doing in PvP. We give you tokens to let you buy various sets of PvP equipment at different levels. It’s not every level, but there’s a great level 20 set and there’s a really great level 50 set. It’s a good way to play the game if that’s what you aim to. Of course, a player can just stay forever and only do that, but we think that there’ll be more balance than that. They’ll want to progress as a character through the story and do this as downtime, but it’ll be up to the player.

Now, with open world PvP, we have objectives that can just happen naturally – you run into players of another faction and you can just attack them, especially on PvP servers. But we also have special places where there are objectives. Fulfilling the objectives will give you some tokens as well, which are different from the warzone tokens. They can be exchanged for each other, but not a favorable rate so that we encourage you to do both forms of PvP, but we don’t force you to do both forms of PvP. The reason why we have objectives in the open world for open world PvP is a) to focus the player as they know that there will players on the other side who is trying to do this objective, which is great. It’s a big universe, where do you fight otherwise? Not only does it let us focus them, it allows us to focus them in the right way, because if you put every player on the server onto one spot, it never works very well for many reasons: technical, gameplay, visual effects. It spreads them though the clever design of objectives and the clever design of what you need to do. It gives us control, but it’s also out of control because it’s open world.[/quote]
 
Alt 25.08.2011, 01:02   #2
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AW: Open PvP: Gamescom Interview mit Emmanuel Lusinchi von Ten Ton Hammer

Hallo Leute

Ich bin erst seit ein paar Tagen hier angemeldet. Nun habe ich da eine Frage, die ihr mir hoffentlich auch beantworten könnt.
Also ich wollte auf einem PVE Server spielen (ich hasse nämlich PVP). Nun muss ich erfahren das auf "allen Server" Open PVP gibt. Wie kann das auf ein PVE Server denn möglich sein???
Zur Erklärung ich habe bis jetzt nur zwei MMO gespielt und habe nicht wirklich Ahnung von MMO's. Mein erste MMO Spiel war Aion. Aion habe ich nach zwei Monaten aufgehört zu spielen (war halt ein Open PVP Spiel). Da gab ja auch nur ein Server Typ (halt PVP). Das zweite Spiel ist STO. Auch bei STO gibt es nur ein Server (ist aber kein PVP-Server).
Also versteht ihr hoffentlich mein Verwirrung.

Danke

PS: habe auf der http://www.swtor.eu/ eine Übersetzung gefunden.
 
Alt 25.08.2011, 01:09   #3
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AW: Open PvP: Gamescom Interview mit Emmanuel Lusinchi von Ten Ton Hammer

indem dafür extra spielfelder geschaffen werden, die mit dem pve überhaupt keine berührung*****te haben.
sprich in der praxis, da gibts z.b. insgesammt 17 planeten, auf 16 planeten gibt es rein pve quests, und auf einem können sich die beiden fraktionen um irgendwas auch immer die köpfe einhauen wenn es ihnen beliebt.
der unterschied zwischen einem pve und pvp server findet sich darin, das auf einem pvpserver du die gegenseite überall wo du hinkommst angreifen kannst, selbst wenn dir nach dem ersten schlag die stadtwache ein grab schaufelt, und beim pve server sowas nur möglich ist, wenn der gegener sich aktiv dafür entscheidet indem er entweder seinen status zu angreifbar wechselt, oder eben bestimmte zonen betritt.
 
Alt 25.08.2011, 01:14   #4
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AW: Open PvP: Gamescom Interview mit Emmanuel Lusinchi von Ten Ton Hammer

Ok. Danke für dein Antwort.
Heist also wenn ich kein PVP machen möchte brauch ich es auch nicht tun. Habe ich das jetzt richtig verstanden?
 
Alt 25.08.2011, 01:20   #5
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AW: Open PvP: Gamescom Interview mit Emmanuel Lusinchi von Ten Ton Hammer

jep, sarjo hat es gut erklärt.

Auf einem PvE Server ist PvP etwas was man tun KANN aber unter keinen Umständen tun MUSS. Es liegt also völlig bei dir ob du auch nur ein einziges mal einen gegnerischen Spieler angreifen willst oder für immer und ewig nur PvE spielst.

Auf einem PvP Server hingegen ist PvP ein Bestandteil des alltäglichen Spiels und man muss auch beim PvE content permanent auf der Hut sein und sich nach anderen Spielern umschauen, um nicht hinterrücks erdolcht... öh.. er....erlaserschwertet (?) zu werden ^^
 
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